Step In Jyväskylän keskustassa, Jyväskylän sydämessä

Nina ja Mirka loihtivat uusia tyylejä entisen elokuvateatterin aulassa

Uudistuneen Väinönkadun varrelta löytyy legendaarinen sisäänkäynti elokuvateatteri Elohuviin ja yökerho Karmaan. Näyttävän katoksen ja raskaiden ovien takana ei kuitenkaan enää pyöritetä filmejä tai tanssita öisin, vaan päinvastoin, tiloissa valitsee hyvin harmoninen tunnelma. Täällä sijaitsevat Parturi-Kampaamo Step In:n tilat, joissa työskentelevät yrittäjä Nina Koskinen ja Mirka Hintikka.

– Sisäänkäynti on museoviraston suojelema ja tästä syystä nuo meidän vanhat ulko-ovet ovat niin painavat, että niiden avaamiseen tarvitaan voimaa, nauraa Nina.

Step In muutti Väinönkadulle noin 1,5 vuotta sitten, pahimman katumylläkän aikaan. Väinönkatu uusittiin perusteellisesti, mutta nyt katu on saatu avattua ja käynti kampaamoon on helpottunut.

– Onneksi kanta-asiakkaat ymmärsivät kadunrakennuksen, kertoo Nina.

Step In on vakiinnuttanut asemansa Jyväskylän keskustan pitkäikäisten kampaamoiden joukossa. Yritys on toiminut eri puolilla keskustaa vuodesta 1996. Ensimmäinen toimipiste sijaitsi Nordean talossa, sittemmin se on toiminut niin Asemakadulla kuin Kauppakadullakin. Nykyinen sijainti entisen elokuvateatterin lipunmyynpisteessä on rauhallinen ja viihtyisä.

Nina kertoo, että Step In:issä käytetään vain laadukkaita tuotteita.

– Olemme aina panostaneet laadukkaisiin tuotteisiin, sillä niin asiakkaan kuin omakin terveys on tärkeintä, Nina painottaa.

Parturi-kampaajan työ on käsityötä ja vaatii joustavuutta, sillä usein asiakkaiden toiveet ajoista ajoittuvat iltaan tai juhlahetket viikonloppuun. Parturi-kampaajan työssä pitää myös seurata trendejä. Nina seuraakin hiusilmiöitä erityisesti sosiaalisesta mediasta, kuten Instagramista sekä käy säännöllisesti alan koulutuksissa. Erityisesti eri muotitalojen näytökset ovat suunnannäyttäjiä hiustrendeissä esim. Channel,  Prada ja Michael Kors.

– Nykyään asiakas näyttää usein kuvan seuraamaltaan some-kanavalta ja kertoo haluavansa kyseisen hiusmallin.

Tämän syksyn hiustrendit vaihtelevat laidasta laitaan. Kiharat ovat tehneet paluun muutama vuosi sitten ja ovat edelleen suosittuja olivatpa ne luonnonkiharat tai muotoiluraudalla tehty. Disco on selvästi yksi inspiraation lähde. Toisaalta myös piikkisuorat hiukset ja keskijakaus näkyvät trendikampauksissa. Myös 1940-luvun romanttiset lainekiharat tekevät tuloaan erityisesti juhlakampauksissa.

Syksyn väreinä hiuksissa ovat platinanvaalea, punainen, suklaanruskea ja musta. Maantienruskea ja pastellisävyt pitävät nekin pintansa trendiväreissä.

– Keskimäärin meillä käydään 6-8 viikon välein. Monet antavat vapaa kädet toteuttaa erilaisia ideoita, mutta asiakkaan persoona vaikuttaa siihen, millaista mallia ehdotan. Hyvin moni asiakkaistani haluaa helppohoitoisen kampauksen ja vain harva käyttää yli 10 minuuttia päivisin hiusten laittoon, kertoo Nina kokemuksistaan.

Työpäivät ovat välillä pitkiä ja vaativat myös fyysistä kuntoa. Vapaa-ajalla Nina rentoutuu mökkeilemällä ja käymällä kuntosalilla. Pitkistä päivistä huolimatta Nina kertoo nauttivansa työstään.

– Työn hauskuus syntyy siitä, että jokaiselle asiakkaalle löydetään sopiva yksilöllinen hiustyyli, joka korostaa persoonallisuutta ja kauneutta.

Step In Jyväskylän keskustassa, Jyväskylän sydämessä

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Väriä elämään ja rohkeutta kokeiluun

Hanna Laakko oli aikoinaan työharjoittelussa häävaateliikkeessä Gummeruksenkadulla ja ihasteli silloin, miten silmiä hivelevä näkymä liikkeen näyteikkunoista avautui Kirkkopuistoon. Nyt vuosia myöhemmin hänellä on oma taidetarvikeliike

Lue lisää »

Mikä on sinun suosikkisi? Äänestä ihaninta ikkunaa!

Jyväskylän keskustan kivijalkamyymälät kisailet jälleen Ihanimman ikkunan tittelistä. Jo neljättä kertaa järjestettävään Ihana ikkuna-näyteikkunakilpailuun osallistuu tänä vuonna 21 Jyväskylän keskustassa sijaitsevaa putiikkia jouluisella näyteikkunasomistuksella.  Kilpailun

Lue lisää »